۳ افسانه اشتباه و رایج در مخ زنی

pickup-wrong

وقتی پسرها سراغ دختر مورد علاقشون میرن که باهاش وارد رابطه بشن یا اصطلاحا مخشو بزنن با چالش‌های بزرگی روبرو میشن. توی این مقاله می‌خوام ۳ اشتباه مخ زنی رایج که یا خودتون تجربه کردین یا قطعا کسی رو می‌شناسین که تجربه کرده رو با هم بررسی کنیم و ببینیم که چجوری می‌تونیم از این اشتباهات دوری کنیم. وقتی دارین این مقاله رو می‌خونین یعنی شما هم معتقدین که انسان‌ها موجودات اجتماعی هستن. میل عاطفی و جنسی به جنس مخالف دارن و تمایل دارن که کسی رو دوست داشته باشن و دوست داشته بشن.

تا جایی که به ما گفته شده عشق یه موضوع عجیب و جادوییه که باید تصادفی در مسیرمون قرار بگیره و یه نیمه گمشده وجود داره که مخشو می‌زنیم و باهاش وارد رابطه می‌شیم. منتهی کسی نگفته که این نیمه گم‌شده چجوری پیدا میشه و چجوری باید مخشو بزنیم و مهم‌تر از همه اینکه اصلا چه ویژگی‌هایی داره؟!

اکثریت آقایون تنها چیزی که از مخ‌زنی می‌دونن اینه که یه دخترو می‌بینیم بعدش میریم احساسمونو بهش اعتراف می‌کنیم و مثل قصه‌ها اونم بهمون میگه بیا رل بزنیم. در واقعیت کم‌تر از ۱۰% موارد این اتفاق میافته. چیزی که مشاهده می‌کنیم اینه که دختر یه جواب غیرمستقیم میده و میگه که “تو خیلی خوبی ولی ما فعلا به هم نمیخوریم.”  یا دختر میگه “ممنون من دنبال رابطه نیستم.” یا دربدترین و دردناکترین نمونه دختر میگه ” تو مثل داداشمی.” اگه شما به نکات این مقاله عمل کنین دیگه این مشکلات برای شما بوجود نمیان و خیلی راحت تر می‌تونین با دختری که می‌خواین وارد رابطه بشین.

۱. اعتقاد به عشق در لحظه و نیمه گم‌شده

Love-is-not-magic

چیزی که درباره عشق به ما گفته‌ان و توی جامعه هست اینه که عشق یه اتفاق جادویی و مبهمه که باید تصادفی در مسیر زندگیت قرار بگیره. برای هر مردی یه نیمه گمشده وجود داره که اون مرد رو همونجوری که هست دوست داره. اون دختر که نیمه گمشده این مرده دقیقا همون تصورات ایده‌آل این مرده و از این مرد هم خوشش میاد. یروزی به هم می‌رسن و بعد هم به خوبی و خوشی با هم زندگی می‌کنن. این موضوع باعث اولین اشتباه مخ زنی میشه.

خبری که واستون دارم اینه که این داستان چیزی بیشتر از چرندیات محض نیست. این داستان از لحاظ منطقی ایرادات خیلی زیادی داره و بیاین که با هم این ایرادات رو بررسی کنیم.

“عشق جادویی و تصادفی وجود نداره.”

چرا نیمه گم‌شده افسانه‌ای بیش نیست؟

اولا هیچ دلیلی وجود نداره که یه دختر دقیقا با مشخصاتی که شما دوست دارین وجود داشته‌ باشه. یعنی با احتمال بالا اون دختری که شما با ویژگی‌های فیزیکی و اخلاقی خاص خودتون، دارین تصور می‌کنین چیزی بیشتر از یه فکر و خیال تو ذهن شما نیست و دلیل نداره که وجود داشته باشه.

دوما اصلا بیایم فرض کنیم که اون دختر وجود داره. از کجا معلوم که اون ویژگی‌ها مناسب رابطه هستن و درون رابطه هم قراره که لذتبخش باشه؟ فراموش نکنین که رابطه عاطفی به اندازه لذت‌هاش چالش‌ها و مشکلات خودشو داره و به هیچ عنوان قرار نیست که همه چیز به خوبی و خوشی بگذره.

سوما از کجا معلوم که اون دختر در زمان مناسب در مکان مناسب قرار بگیره؟ واضحه منتظر یه دختر موندن تا سن ۸۰ سالگی عملا هیچ زندگی عاطفی و جنسی لذتبخشی رو به شما نمیده.

چهارما اصلا فرض کنیم که همه اینا بود. یعنی یه دختر وجود داره که واقعا برای شما جذابه و رابطه باهاشم خوبه و در زمان درست هم در دسترس شما قرار بگیره. چه دلیلی داره که از شما خوشش بیاد؟

یکی از واقعیات ناخوشایند حاکم بر زندگی ما آدم‌ها که پیشنهاد می‌کنم هرچه سریعتر باهاش روبرو بشین اینه: اینکه شما از یه نفر خوشتون بیاد دلیل نمیشه اونم از شما خوشش بیاد. همونطور که دیدیم دلایل بسیار زیادی برای ردکردن این داستان مبنی بر وجود نیمه گم شده بررسی شدن و این اشتباه مخ زنی از چیزی که فکر می‌کنیم رایج‌تره. پس باید چیکار کنیم؟

راهکار مناسب آشنا شدن با زنان مختلف و بررسی گزینه هاست. قطعا هیچ انسان کامل و فوق العاده‌ای وجود نداره ولی واقعیت دنیای ما انسان‌ها همینه! قطعا زنان مختلف تفاوت‌هایی با همدیگه دارن و شما بر اساس شخصیت خودتون باید با زنی که بیشترین هماهنگی رو با شما داره وارد رابطه بشین.

افسانه نیمه گم‌شده

شاید براتون جالب باشه که بدونید داستان نیمه گمشده از کتاب ضیافت افلاطون می‌آید و از زبان آریستوفانس نقل شده‌است. در آغاز انسان سه جنس بود و هر جنس چهار دست و پا و چشم و دو صورت داشت. انسان به خاطر قدرتش مغرور شد و به جنگ خدایان رفت. زئوس به همراه دیگر خدایان به عنوان مجازات هر ۳ جنس را به دو نیم تقسیم کردند. از آن زمان تاکنون هر انسان دنبال نیمه گمشده خودشه تا قدرت از دست رفته خودش را بازیابد. می‌توانید فیلمی در این رابطه ببینید یا بیش‌تر بخوانید.

missing half
در آغاز انسان سه جنس بود. جنس مرد که دو مرد به هم چسبیده فرزند خورشید بود. سپس جنس زن که دو زن به هم چسبیده و فرزند زمین بود. در آخر جنس سوم که هم زن و هم مرد بود و فرزند ماه بود.

 ۲. شروع با ابراز علاقه

اشتباه دوم مخ زنی - don't say i love you at first

حالا که با اولین اشتباه رایج مخ زنی آشنا شدید بریم سراغ دومین اشتباه مخ‌ زنی.

یکی دیگه از تصوراتی که پسرها می‌کنن اینه که یه دختر یه گوشه هست. پسر هم اینو می‌بینه و ازش خوشش میاد. میره شجاعتشو جمع می‌کنه و عشقشو بهش اعتراف می‌کنه. دختر هم همینجوری یه گوشه نشسته بوده و منتظره که یکی از اسمون بیاد و بهت بگه عاشقتم. بعدشم با ذوق شوق بهش بگه: “منم عاشقتم!” و به خوبی و خوشی برن زندگی کنن. ولی واقعیت اینقدر ساده نیست.

بیایم با همدیگه واقعیت دنیای زنان رو بررسی کنیم. یه دختر از وقتی ۱۵ سالش میشه از پسر ۱۲ ساله تا پیرمرد ۹۰ ساله بهش تمایل دارن و سراغش میرن. به شرطی که فقط یکمی خوشگل باشه حداقل هفته ای ۲ نفر سراغش میرن تا مخشو بزنن. این دختر تا وقتی ۲۵ سالش بشه حداقل ۱۰۰۰ نفر توی خیابون و محل کار و اینستاگرام سراغش رفتن. وقتی شما سراغ دختر میرین حداقل ۱۰۰ نفر قبل شما  رفتن. ۱۰۰ نفر هم بعد از شما سراغش خواهند رفت. ابراز علاقه شما هم هیچ تمایزی بین شما و اون قبلیا ایجاد نمی‌کنه. لطفا این جمله‌های مزخرف روهم که توی فضای مجازی میبینین رو بریزین تو سطل آشغال چونکه بهتون قول میدم از هر ۲۰ نفر نهایتا ۳ نفر به اینا جواب میدن که اصلا عدد قابل قبولی برای ورود به رابطه محسوب نمیشه.

مثال‌هایی از جملاتی که نباید استفاده کنین

  1. تو مذهبی هستی؟ آخه تو جواب همه دعاهای منی!
  2. مثل اینکه شماره موبایلمو گم کردم، میتونم شماره موبایل تو رو داشته باشم
  3. من راهمو گم کردم!! میتونی من رو تا رسیدن به قلبت راهنمایی کنی؟؟
  4. مطمئنی خسته نیستی؟ آخه تمام روزو توی ذهن من بودی!
  5. در کنار سکسی بودن، دیگه چه کارهایی انجام میدی؟
  6. آیا تو زلزله‌ای؟ چون زندگی من رو لرزوندی.
  7. تو شبیه ماه هستی، زیرا حتی وقتی همه جا تاریک است، تو می‌درخشی.
  8. من دیگر نیازی به طلوع خورشید ندارم، چون تو دنیای من رو روشن کردی.
  9. تو سارقی؟ آخر قلب مرا دزدیدی؟
  10. تو شبیه مایکروویوی! قلب من رو ذوب می‌کنی!
  11. امروز هم مثل هر روز زیبایی!

این جمله ها که شما هم توی فضای مجاری و متاسفانه در محتویات آموزشی بقیه همکاران ما می‌بینین ترجمه برخی جملات خارجی‌ان و جزو اشتباهات مخ زنی حساب میشن. ما منکر ارزش آموزش‌های خارجی نیستیم ولی این جملات اولا مناسب فرهنگ ما نیستن و دوما هم به شدت هول‌بازی محسوب میشن. هول‌بازی یکی از بهترین راهکارها برای شکست خوردن در مرحله جذب محسوب میشه. سوما هم اینکه این جملات قبلا توسط پسرای زیادی استفاده شده و به هیچ عنوان فکر نکنین که این کار باعث ایجاد تمایز در شما نسبت به پسرای قبلی میشه.

۳. زود اتصال عمیق و صمیمیت برقرار کردن

اشتباه سوم مخ زنی-زود صمیمی شدن

پسرهای زیادی با دخترها آشنا میشن. در لحظات احساسی سخت کنار همدیگه هستن و پیش هم درد و دل میکنن. باهاشون صمیمی میشن و بهشون حس پیدا میکنن. فکر می‌کنن که این حس مشترکه و اون دختر هم به اینا حس داره. برای اینکه با اون دختر وارد رابطه بشن کلی با خودشون کلنجار میرن و در آخر بهش اعتراف می‌کنن که از اون دختر خوششون میاد و میخوان باهاش وارد رابطه بشن. اون دختر هم بهشون میگه”تو مثل داداشمی” یا “بیا دوست معمولی بمونیم.” و اینجوری میشه که اون دوستی و پسر با هم به فنا میرن.

سومین اشتباه مخ‌ زنی اینه که پسرها نمی‌دونن که در واقعیت دخترها میل جنسیشون با احساسی تحریک نمیشه و واقعا می‌تونن پسری رو بدون داشتن میل جنسی دوست داشته باشن. دقیقا همونجوری که دوستای دخترشون رو دوست دارن. وقتی دختر به پسر میگه “تو مثل داداشمی” یا “بیا دوست معمولی باشیم” درواقع اونقدر با قسمت غیرجنسی اون پسر راحت شده که دیگه تمایل نداره این ساختار رو به هم بریزه. اشتباهی که این پسرها مرتکب شدن اینه که زیادی پسرای خوب و گوگولی بودن. یه مقداری پرروبازی و اقتدار از دیدگاه اون پسرا کار بدیه چون باعث میشه دختر ناراحت بشه درحالیکه اتفاقا این اقتدار مردانه برای زنان جذابه. زیادی خوب بودن و ترس از شوخی جنسی یا پرروبازی درکنار اینکه هرچی دختر گفت پسر هم جواب بده”چشم” و اینکه کلا توانایی “نه” گفتن رو نداشته باشه به این ختم میشه که پسر در آخر به عنوان نوکر دختر باشه.

حواستون باشه که دخترا با داداشیاشون صمیمی میشن ولی هیچوقت وارد رابطه نمیشن. لطفا حواستون باشه که درد و دل کردن در کنار عمیق شناختن دختر دلیل نمیشه که دختر بخواد با شما وارد رابطه بشه.

توی این مقاله ۳ تا از افسانه‌های رایج و اشتباه در دختربازی رو با هم بررسی کردیم. از این به بعد دیگه برای مخ زنی از این تکنیک های احمقانه استفاده نکنین و بجاش با استفاده از مدل ۳ مرحله‌ای و خلق یه تجربه متمایز با دختر وارد رابطه بشین.

می‌توانید این مقاله را از زیر دانلود کنید و بعدا مطالعه نمایید.

[um_loggedin]

دانلود مقاله مخصوص اعضا

[/um_loggedin]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد